Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2014

Ναυάγιο Αντικυθήρων: Κατάδυση σε νέους θησαυρούς (1)

Από την 1η έως την 18η Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε στην περιοχή των Αντικυθήρων υποβρύχια αρχαιολογική έρευνα της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων με τη συνδρομή και την τεχνολογική υποστήριξη του Αμερικανικού Woods Hole Oceanographic Institution, Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2012. ΑΠΕ ΜΠΕ/Γραφείο Τύπου Αναπληρωτή Υπουργού ΠΑΙΘΠΑ/STR

Τα ευρήματα, πάντως, χαρακτηρίζονται από τους ειδικούς σημαντικά και τα συμπεράσματα ακόμη σημαντικότερα.

Οι ενδείξεις δείχνουν ότι το ρωμαϊκής εποχής ναυάγιο από το οποίο προέρχονται τόσο ο διάσημος και αινιγματικός μηχανισμός των Αντικυθήρων, όσο και ο εντυπωσιακός χάλκινος Έφηβος έχουν να δώσουν πολλές πολύτιμες πληροφορίες, ενώ οι αρχαιολόγοι κάνουν λόγο και για εντοπισμό μεγάλου μεγέθους χάλκινων αγαλμάτων.

Στη σύγχρονη έρευνα χρησιμοποιήθηκαν και σύγχρονα μέσα –οι ισχυρότεροι σύμμαχοι των δυτών και των αρχαιολόγων που επιχειρούν τη νέα εξερεύνηση είναι το ρομπότ χαρτογράφησης Sirius και η επαναστατική στολή Exosuit (*)-ουσιαστικά ένας εξωσκελετός από αλουμίνιο, η οποία τους επιτρέπει να παραμείνουν για πολύ περισσότερη ώρα και να κινηθούν πιο άνετα σε πολύ μεγάλα βάθη.

 
(*) Η στολή είναι δημιουργία της εταιρίας ρομποτικών συστημάτων Nuytco Research που ιδρύθηκε στον Καναδά και εν συνεχεία εξαγοράστηκε από την αμερικανική εταιρεία J.F.White. Είναι κατασκευασμένη από ένα κράμα αλουμινίου με αρθρωτές κλειδώσεις οι οποίες διευκολύνουν στο μέγιστο δυνατό βαθμό τις κινήσεις των χεριών και των ποδιών ενός δύτη. Η στολή διαθέτει προωθητήρες με τους οποίους ο δύτης στην ουσία… πιλοτάρει τη στολή.
Ένα καλώδιο (εν είδη ομφάλιου λώρου) που συνδέει τη στολή με το πλοίο τροφοδοτεί συνεχώς με ενέργεια τη στολή ώστε να βρίσκονται μόνιμα σε λειτουργία οι προωθητήρες, η παροχή οξυγόνου και γενικά όλα τα συστήματα συντήρησης και επικοινωνίας του δύτη. Το καλώδιο λειτουργεί επίσης ως μέσο μετάδοσης δεδομένων (ήχου, βίντεο, κλπ) από και προς τον δύτη.
Σε περίπτωση προβλήματος στο καλώδιο η στολή διαθέτει μπαταρίες οι οποίες διατηρούν σε λειτουργία όλα τα συστήματα της εκτός από τη χρήση των προωθητήρων. Η στολή διαθέτει και εξωτερικό σύστημα ελέγχου ώστε να μπορεί κάποιος από το πλοίο να αναλάβει τον έλεγχο της σε περίπτωση ανάγκης. Αν για παράδειγμα, πάθει κάτι ο δύτη να μπορεί κάποιος να τον επαναφέρει στο πλοίο.   [ Περισσότερα ΕΔΩ ]

ΠΗΓΗ  www.tovima.gr