Κυριακή 3 Οκτωβρίου 2021

Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος - Συνέντευξη

 Τριάντα χρόνια σκηνοθέτης

 www.efsyn.gr/ 

 

Πώς ξεκίνησε:

Ξεκίνησα ως ηθοποιός αλλά ήξερα ότι δεν θα συνεχίσω από αυτό το μετερίζι. Το καλύτερο που έχω κάνει είναι ο «Βόιτσεκ» του Μπίχνερ με το «Θέατρο της Ανοιξης». Τότε πάντα έλεγα για πλάκα ότι μου πάνε οι ρόλοι κοντών με ψυχολογικά προβλήματα. Οχι γιατί δεν υπάρχουν ψηλοί με ψυχολογικά – αν και εγώ δεν έχω, γιατί είμαι ψηλός με σύνδρομο κοντού! Αυτό είναι ένα αστείο που έλεγα την εποχή που έπαιζα στο θέατρο, καθώς πάντα ο αδερφός μου με περνούσε έναν-δυο πόντους!

.......................

Ηταν μια παλαβομάρα δική μου. Ουσιαστικά ξεκίνησα να φτιάξω ένα θέατρο χωρίς λεφτά.   ........ εκεί κοντά στο Φιξ, είδα μια παλιά αποθήκη, όπως αυτές που βλέπαμε στο παλιό σινεμά. Σκαρφάλωσα, μπήκα μέσα και μου άρεσε πολύ. Εμαθα πως ανήκει στην Εθνική Τράπεζα.  ........ Εγινε κανονικά διαγωνισμός, με κλειστούς φακέλους, πλειοδότησα και τον κέρδισα. Αλλά, σαν ήρθε η ώρα να πληρώσω, λεφτά δεν είχα καθόλου. ........ η Σούλα Αθανασιάδου που ήταν ήδη μιας κάποιας ηλικίας. Και γυρίζει τότε και μου λέει: «Εχω 10 εκατομμ. δραχμές στην τράπεζα για τα γεράματά μου. Πάρτα». ........  Στα τέσσερα χρόνια της τα επέστρεψα, αλλά την πράξη της αυτή δεν θα την ξεχάσω ποτέ. Ακόμη ζει η Σούλα και είναι υπέροχη. 

 .......................

Για τη φετινή θεατρική σεζόν:

Θα ανεβούν αρχικά τέσσερα έργα, δύο στο «Θέατρο του Νέου Κόσμου» και δυο στο «Ιλίσια»: 

  • «Η τριλογία των Λίμαν Μπράδερς» του εξαιρετικού Στέφανο Μασίνι (από 4/10, στο «Ιλίσια»)  
  • Μετά είναι το «Τσέρνομπιλ - Ενα χρονικό του μέλλοντος», βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο της Σβετλάνα Αλεξίεβιτς (βραβείο Νόµπελ Λογοτεχνίας 2015).Η ίδια έχει καταγράψει μαρτυρίες ανθρώπων που το έζησαν, 10 χρόνια μετά. Μα είναι σαν να μιλάνε για το σήμερα, για την πανδημία. Το έχουν αυτό τα πολύ καλά έργα - γίνονται εξαιρετικά επίκαιρα. Μας αφορούν (από 10/11, στο «Θέατρο του Νέου Κόσμου»).
  • Επίσης, θα συνεχιστεί το πολύ επιτυχημένο Mute του Γιώργου Χρυσοστόμου (από 2/10, στο «Θέατρο του Νέου Κόσμου») 
  • και θα ανεβεί σε σκηνοθεσία του εξαιρετικού Αρη Μπινιάρη το «Ξύπνα Βασίλη» του Δημήτρη Ψαθά (από 13/10, στο Θέατρο «Ιλίσια»). 
 
# ΘΕΑΤΡΟ