Τρίτη 14 Μαΐου 2013

Το θράσσος τους δεν έχει όρια (1)


Πολλοί αντιτάχτηκαν στην απεργία των Εκπαιδευτικών, ( ο ίδιος δεν θα απεργούσα στις εξετάσεις,) αλλά το θράσος του κρατούντων (κοτζαμπάσηδων) δεν έχει όριο.  Πολύς κόσμος αντιτάχτηκε στην απεργία αλλά ο στόχος ήταν και η εκπαιδευτική κοινότητα.
Οι μνημονιακές συνέπειες  που περιγράφονται θα προστεθούν στον λογαριασμό της κάθε οικογένειας με μαθητές μαζί με όλες τις άλλες συνέπειες της κρίσης. 

Η αύξηση του ωραρίου και οι υποχρεωτικές μεταθέσεις είναι η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Έχουν προηγηθεί μια σειρά σκληρών μνημονιακών μέτρων, που υπονομεύουν το δημόσιο σχολείο και περιορίζουν ή και καταργούν το δικαίωμα της μόρφωσης για δεκάδες χιλιάδες νέους-νέες.

Ας τα απαριθμήσουμε και ας τα μάθουμε:

Αλήθεια και ψέματα για την κατάσταση στην εκπαίδευση.

Από τη συγχώνευση ή καταργήθηση 2000 σχολικών μονάδων την τελευταία διετία αύξησε τον μέσο όρο των μαθητών ανά τμήμα κατά 3 με 4 μαθητές


Σταμάτησαν να λειτουργούν θεσμοί και προγράμματα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης (Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη στα Λύκεια και Ενισχυτική Διδασκαλία στα Γυμνάσια, τμήματα υποδοχής κλπ)

Εγκαταλείφθηκαν τα Αθλητικά, Μουσικά, Καλλιτεχνικά σχολεία καθώς και άλλες μορφωτικές δραστηριότητες (Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Πολιτιστικά Προγράμματα κλπ)

Τα σχολεία για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες αποδυναμώθηκαν, έμειναν για μεγάλα διαστήματα χωρίς το αναγκαίο διδακτικό και βοηθητικό προσωπικό

Οι δαπάνες για τη δημόσια εκπαίδευση μειώθηκαν δραματικά τα τελευταία χρόνια με τραγικές συνέπειες στη λειτουργία των σχολείων (δεν υπήρχε πχ φωτοτυπικό χαρτί)


Η φετινή σχολική χρονιά για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες τελειώνει με πάνω από 1200 κενά διδακτικού προσωπικού στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, γεγονός που αναγνώρισε και ο Υφυπουργός Παιδείας  (όπως στο ΕΠΑΛ Μούδρου δεν είχε καθηγητές σε τέσσερις ειδικότητες, πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων.) ενώ για το σχέδιο που ζητείται από ορισμένες σχολές στις εισαγωγικές εξετάσεις δεν διδάσκεται στο σχολείο.

(Συνέχεια στο .... επόμενο)