Τετάρτη 15 Μαΐου 2013

Το θράσσος τους δεν έχει όρια (2)

 Το  Ψέμα:
«Το ωράριο των καθηγητών είναι μικρό και οι επιπλέον 2 ώρες συνιστούν ελάχιστη θυσία»

Στην πραγματικότητα το διδακτικό ωράριο των καθηγητών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αρχίζει από τις 21 ώρες την εβδομάδα και αποκλιμακώνεται ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας σε 19, 18 και τελικά 16 μετά την εικοσαετία.

Σήμερα το ωράριο των 16 εβδομαδιαίων ωρών το έχουν καθηγητές άνω των 55 χρόνων και στο άμεσο μέλλον (λόγω των ελάχιστων διορισμών το ωράριο των 16 εβδομαδιαίων ωρών θα ξεκινούσε αν παρέμενε  για τους άνω των 60 και για όσους υπάρξουν)
 Ταυτόχρονα, όμως, το ωράριο εργασίας φτάνει μέχρι τις 30 ώρες, τουλάχιστον, υποχρεωτικά, αλλά στην πράξη μπορεί να υπερβαίνει και τις 40 (στα σχολεία που δεν έχουν γραμματέα)  και περιλαμβάνει ένα πλήθος γραφειοκρατικών εργασιών και καθηκόντων, προκειμένου να λειτουργήσει το σχολείο! 
Αν συνυπολογίσουμε και την εργασία στο σπίτι, που συνίσταται στην προετοιμασία της διδασκαλίας για την επόμενη μέρα και τη διόρθωση των συχνών γραπτών εργασιών των μαθητών, προκύπτει ένας αυξημένος όγκος ωρών που ξεπερνά, κατά πολύ, το ημερήσιο οκτάωρο!
Ένας Καθηγητής στο Λύκειο (2 τετράμηνα)  με ωράριο 18 ωρών έχει 9 αντικείμενα ή τμήματα και τα υποχρεωτικά διαγωνίσματα & test  που πρέπει να διορθώσει σπίτι του είναι  27.
Ενώ ένας Καθηγητής στο Γυμνάσιο (3 τρίμηνα)  με το ίδιο ωράριο πρέπει να διορθώσει σπίτι του 45 διαγωνίσματα & test.(x28 γραπτά ανα τμήμα= ...)

Ο μέσος όρος διδακτικών ωρών για τους εκπαιδευτικούς των 25 χωρών από τις 27 της Ε.Ε. για την κατώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσιο) είναι 19,1 και για αυτούς της ανώτερης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Λύκειο) είναι 18,4. Στην Ελλάδα, όπου δεν υπάρχει αντίστοιχος διαχωρισμός, ο μέσος όρος διδασκαλίας είναι 18,5, αντίστοιχος του μέσου όρου Ε.Ε. (19,1 και 18,4).


Οσον αφορά τους Έλληνες εκπαιδευτικούς προκύπτει ότι ως προς τον χρόνο εργασίας συνολικά σε ετήσια βάση στο σχολείο είναι 1.170 ώρες για το Γυμνάσιο και το Λύκειο, ο μέσος όρος τ για την Ε.Ε./19 είναι 1.133 και 1.108, αντίστοιχα.


Ο μέσος όρος των καθαρών εργάσιμων εβδομάδων για τους εκπαιδευτικούς κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους είναι 38,6 εβδομάδες, ενώ στην Ελλάδα οι εργάσιμες εβδομάδες για τους εκπαιδευτικούς είναι 39, λίγο πάνω από τον μέσο όρο Ε.Ε./27.
Η αλήθεια είναι ότι δεν δουλεύουν όλοι ίδιο κάποιοι όμως τους διόρισαν και κανείς  ποτέ δεν τους αξιολόγησε. (Τα περί αξιολόγησης σε άλλη συνέχεια)


Επίσης  αλήθεια είναι "κάποιοι", "αντέχουν" να "δουλεύουν" περισσότερο.

Αυτοί οι "κάποιοι" όμως αποτελούσαν το 10% της εκπαιδευτικής κοινότητας την εποχή των παχέων αγελάδων, όπως είχε δείξει μια μελέτη παλαιότερα.

  Η δραματική αύξηση του ωραρίου των διευθυντών και υποδιευθυντών θα αφήσει το σχολείο χωρίς έλεγχο σε πραγματικό χρόνο, με όλες τις συνέπειες που μπορεί να υπάρξουν.
 


Το διδακτικό ωράριο σχετίζεται άμεσα με το επίπεδο παρεχόμενης γνώσης.  
Για αυτό και παγκόσμια υπάρχει θεσμοθετημένο όριο. 
(Συνέχεια στο .... επόμενο)